maandag

3 september 2018 - Larochemillay, Frankrijk

.En intussen is het alweer maandag.

vanmorgen was het bewolkt en fris maar binnen een uurtje was de tempratuur wel opgelopen maar helaas geen zon.

Eerst maar naar de Lidl om boodschappen in het plaatje Luzy. weer naar huis en koffie gedronken met bronwater ,we werden een beetje bleek van het kraanwater

Wat een verschil van smaak .

Daarna een lunch en een klein slaapje(65+)

lunch

en op weg naar Luzy .Het stamt uit de middeleeuwen en in de 13e eeuw kreeg het stadsrechten en mochten in de 15e eeuw een stadsmuur maken om zich te beschermen.

Hiervan was nog weinig te zien omdat ze gewoon er tegenaan gebouwd hebben .  hier onder volgen nog wat foto"s van het zeer oude gemaal in Luzy wat nog gewoon werkte

Het waterpeil stond ook heel laag

.luzy4   lucy3droog   gemaal

hierna nog wat rondgereden en na vele haarspeld bochtjes in eens een heel mooi oud hek met daar achter wat nieuwgierige bewoners van de streek

.hek2  koe1   koe2

Gisteren hebben we wat gefietst ,maar het is in deze streek niet te doen, steiging van steeds 5% of 7% ,je ziet ook geen fietsende mensen

fiets1  fiets2

maar weten jullie    , wij zijn op een hele mooie wijze  voorzien van stroom

stroomen moet dan ook geen storm staan denken wij zo.

Dit was het voor vandaag