donderdag

6 september 2018 - Larochemillay, Frankrijk

Autun was vandaag onze bestemming.

Het was bewolkt vanmorgen dus mooi om wat te gaan doen

.Aan gekomen zijn we eerst eens even gaan kijken hoe de parkeerautomaat werkte ,dat was een klus op zich.

Gelukkig was daar een Femme Francaise die ons alle ging uitleggen in het frans,

Daarna op weg naar de Tempel van Janus,deze stamt uit de tijd 700 v Chr.

De poorten van deze tempel waren in tijde van vrede gesloten in  tijde van oorlog gesloten.de tempel zijn ze nu aan het renoveren.

janus1   janus2

De wandeltocht er heen was al 25 min.en het resultaat viel ons erg tegen.

Dus ook de weg weer helemaal terug ,en het werd ook steeds warmer en dat door alle nauwe straatjes van Autum.

Toen was de Cathedrale Saint -Lazare et Son Jardin aan de beurt

kerk5   ,kerk7   kerk1   kerk2

De​ze was vrij indrukwekkend en stamt uit  de 12e eeuw

De rest was niet meer te lopen voor vaders  ,nog steeds last van de blauwe nagel.

we waren warm en dorstig  dus maar wat eten en drinken .wij dachten een heerlijk pannekoek te eten want er stond dus Crepe op de kaart en nog wat frans er achteren toen kregen wij dit.

.crepe1  crepe2

niet verkeerd natuurlijk en wist ik even niet waar ik moest beginnen.

nog wel wat door het plaatje heen gelopen maar het werd donker en er brak een regen buitje los .

Gisteren hadden we een off day ,alleen wat boodschappen gedaan en lekker bij het huisje genieten van het uitzicht ,de koeien ,slakken ,valken ,de vele zwaluwen

uitkijk

De boodschappen hebben wij een BI 1 winkel gedaan ,nu die mogen ze ook wel in nederland neerzetten van mij

b12   bI1 wat een zaligheid allemaal  ,zo komen wij allemaal nieuwe dingen tegen en dat zo vlak bij huis ( nou ja vlak bij huis!)    :)